piątek, 27 grudnia 2019

Mińsk - Мінск

Sobór świętych Piotra i Pawła (Сабор святых апосталаў Пятра і Паўла) -prawosławny sobór w Mińsku, w latach 1612–1799 główna świątynia męskiego monasteru, następnie cerkiew parafialna, w latach 1933–1941 i 1944–1991 nieczynna.
Cerkiew została zbudowana w 1612 razem z męskim monasterem pod tym samym wezwaniem, z fundacji grupy prywatnych ofiarodawców (prawosławnej szlachty i mieszczan z powiatu mińskiego) oraz miejscowego prawosławnego bractwa. Jednym z fundatorów soboru był wojski miński Adam Wańkowicz.
Źródło: Wikipedia 27.12.2019


Kartka od Sjargeja, Nowołukoml

4 komentarze:

Igorok pisze...

Самы найстарэйшы будынак у Менску .

grojec pisze...

Piękna pocztówka !

grojec pisze...

Jeśli można wiedzieć, skąd Marcinie Twoje zainteresowanie Białorusią ?

Romanek pisze...

Zacząłem poznawać ten kraj najpierw zawodowo, potem prywatnie i głownie dzięki Białorusinom przekonałem się że to wspaniałe miejsce. Potem pojechałem tam osobiście i to potwierdziło moje zafascynowanie. Moje pierwsze zdziwnienie..wylądowałem na lotnsku w Mińsku i celniczka mówiła biegle po polsku. Potem zauwazyłem,że nie tylko ona. Wiele osób, z którymi rozmawiałem, znało mniej lub bardziej polski. Ludzie są naprawde wspaniali, szalenie mili, uprzejmi i w wielu aspektach podobni do nas. Mamy bardzo zbliżoną mentalność. Język białoruski jest bardzo podobny do polskiego. Poza tym, wszyscy moi przyjaciele, od których tu zamieszczam kartki znają polski wyśmienicie.
Wszystkim goraco polecam odwiedzić Białoruś. W przyszłym roku znów tam pojdę z ogromną przyjemnością.

Wielkanoc - Вялікдзень

 Wielkanoc - Вялікдзень Kartka od Igara, Mińsk